مسئولان دفاعی آمریکا اعلام کردند، حمله اخیر به پایگاه التنف در جنوب شرق سوریه کار روسیه بود و مسکو پیش از این حمله به ارتش آمریکا هشدار داد که حملات هوایی را علیه افراد مسلح محلی هم‌پیمان با واشنگتن در جنوب شرق سوریه انجام خواهد داد.

هشدار روسیه به آمریکا پیش از حمله به پایگاه "التنف" در سوریه

به گزارش قدس آنلاین، مسئولان دفاعی آمریکا به شبکه سی‌ان‌ان اعلام کردند: این هشدار باعث شد تا آمریکا به سرعت از افراد مسلح محلی بخواهد پایگاه‌هایشان را ترک کنند و همچنین از عدم وجود نیروهای آمریکایی در محل مذکور اطمینان حاصل کند. نیروهای آمریکایی دور از مکان حمله بودند؛ اما افراد مسلح از منطقه مذکور عقب نشینی کردند.

رسانه‌ها پنجشنبه خبر دادند که پهپادهای ناشناس، چهارشنبه‌ شب، مقر عناصر تروریستی در داخل پایگاه آمریکایی التنف را هدف قرار دادند.

براساس گزارش سی‌ان‌ان به نظر می‌رسد حملات هوایی روسیه بسیار حساب شده بود. وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) برای تضمین عدم افزایش تنش با نیروهای روسیه از جمله در سوریه تلاش می‌کند.

این مسئولان اعلام کردند: ارزیابی اول آمریکا این است که احتمالا نیروهای روسیه دستوراتی را درباره با خبر کردن آمریکا از حملات دریافت کرده باشند؛ اما یکی از این مسئولان اعلام کرد که روس‌ها هدف خود را از این حملات محقق کردند. هدف آن‌ها رساندن این پیام به آمریکا بود که می‌توانند بدون نگرانی از انتقام، حملاتشان را انجام دهند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.